ساختن تصاویر خطی -line art- در فتوشاپ (قسمت اول) video


ساختن تصاویر خطی -line art- در فتوشاپ (قسمت اول) video

 

Line art یا Line drawing به سبکی از هنر اتلاق میشه که در اون برای طراحی و نشان دادن فرم ها فقط از خطوط (صاف یا خمیده) استفاده میشه، تصویر زمینه یا همون background در این آثار فاقد هر گونه رنگ یا سایه است و برای نشان دادن بُعد و تیرگی ها و روشنی ها فقط از همین خطوط استفاده میشه. حتما قبلا نمونه کارهای این هنر رو به وفور در کاریکاتورها و یا کارتون ها دیدید. قبل از اختراع دوربین عکاسی و half tone ها، سبک Line Art روش مرسوم تصویر سازی در چاپ به شمار میرفت. در روش های قدیم برای پیاده سازی و تصویر سازی به این سبک از خطوطی با پهنای یکسان استفاده میشد (مثلا استفاده از مداد) و یا هنرمند برای پیاده سازی اثر هنری خود از خطوطی با قطرهای متفاوت استفاده میکرد.

 

Gustave Doré
اثری از: Gustave Doré

 

شرح آموزش:

 

سطح آموزش: مقدماتی و متوسط
نوع آموزش: ویدئو (فایل mp4)
مدت زمان ویدئو: ۸:۴۶

 

امروز ما میخوایم تا همین سبک رو  با ابزار مدرنی که در اختیار داریم، یعنی همون کامییوتر و فتوشاپ خودمون خیلی راحت تر و سریعتر ایجاد کنیم. یعنی یه جورایی دورش بزنیم و کارمون رو ساده کنیم. ;)
البته نتیجه ی کار مسلما مثل آثاری که با دست کشیده میشه نخواهد شد. به طور حتم حس و حال خطوطی که با دست ایجاد میشن با چیزی که ما تو فتوشاپ ایجاد میکنیم خیلی متفاوت هستن. خوب البته ما هم نمیخوایم که مثل هم بشن چون حس و حال کاری که اینجا ایجاد میکنیم یه چیزه دیگه است.

 

این آموزش قسمت اول هست و به طور خیلی مقدماتی یاد میگیریم که چطور اشیاء رو به تصاویری خطی ایجاد کنیم. در قسمت بعدی خطی کردن تصاویر انسان ها رو با هم کار میکنیم و یاد میگیریم که چطور این تصاویر رو رنگ کنیم،  که یه کمی پیچیده تر از این قسمت هست و نیاز به وقت بیشتری هم داره. و در مرحله ی آخر که تقریبا پیشرفته تر از این دو روش قبلی حساب میشه با استفاده از چیزهایی که یاد گرفتیم یه تصویر زیبا به سبک هنری Pop Art میسازیم که یه سبک مدرن به حساب میاد. یعنی از ابتدایی ترین نقطه شروع میکنیم و در نهایت یه کاره پاپ آرت با هم میزنیم. پس به ترتیب آموزش ها رو دنبال کنید تا تو آموزش های بعدی چیز مبهمی براتون ایجاد نشه.

 

 

 

 

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: